Բնագիտությունից ես գիտեմ
Այս տարի ես սովորեցի մայրցամաքների
անվանումները՝ Եվրասիա, Հյուսիսային
Ամերիկա, Հարավային Ամերիկա, Աֆրիկա, Ավստրալիա, Անտարկտիդա: Ամենամեծ մայրցամաքը
Եվրասիան է, իսկ ամենափոքրը՝
Ավստրալիան:
Երկրի մակերևույթի հարթությունների և անհարթությունների ամբողջությունը կոչվում
է ռելիեֆ: Երկրի մակերևույթի
վերին փխրուն շերտը հողն է: Հողում
կա օդ, ջուր, բույսերի և կենդանիների մնացորդներ՝ հումուս, ավազ, կավ, հանքային աղեր:
Երկրի ընդերքում կան օգտակար հանածոներ: Հայաստանում հանդիպող
օգտակար հանածոներն են պղինձը, ոսկին, երկաթը, տուֆը, բազալտը, մարմարը,
տուֆը, փիրուզը, օբսիդիանը:
Ես իմացա, որ Երկրի մակերևույթի վրա կա չորս օվկիանոս՝
Խաղաղ օվկիանոս, Ատլանտյան օվկիանոս, Հնդկական օվկիանոս
և Հյուսիսային սառուցյալ
օվկիանոս: Ծավերը կապված են օվկիանոսների հետ: Նրանց ջուրը աղի է:
Բոլոր գետերն ունեն ակունք,
որտեղից սկիզբ են առնում
և
գետաբերան , ուր գետը թափվում
է:
Բնության մեջ որոշակի
տեղանքի հողը, բույսերը, կենդանիներն ու մարդն իրենց փոխադարձ կապերով
կոչվում են բնահամակարգ:
Կարևոր է իմանալ, որ
բնահամակարգի մեկ օղակի խաթարումը կարող է վտանգել
ողջ համակարգը:Բնահամակարգում փոխադարձ
կապերն ավելի հաճախ արտահայտվում են սնման
շղթայով: Սնման շղթայի օրինակ
է բույսը, որը սնվում է հողից, մորեխը
սնվում է բույսից, մուկն ուտում
է մորեխին, օձն ուտում է մկանը,
արծիվն ուտում է օձին:
Ինձ շատ հետաքրքիր
էր <<Մարմիններ, նյութեր, մասնիկներ>> թեման: Մեր շուրջ եղած բոլոր առարկաները անվանում
են մարմիններ: Մարմինները
կազմված են նյութերից: Մարմիններն ու նյութերը լինում
են բնական և արհեստական: Մարմիններն
ու նյութերը լինում
են պինդ, հեղուկ
և գազային: Նյութերը կազմված
են մոլեկուլներից: Գազերը և հեղուկները ձև չունեն:
Նրանք հոսում և տարածվում են ամենուր:
Պինդ մարմիններնը պահպանում
են իրենց որոոշակի
ձևը: Պինդ մարմինների մոլեկուլները
խիտ են դասավորված
և չեն կարող ազատ շարժվել: Դրա
համար էլ նրանք պահում են իրենց ձևը: Հեղուկների և գազերի մարմինները
խիտ չեն դասավորված:
Ես կարողանում եմ տարբերել կղզին թերակղզուց:
Ես կարողանում եմ տարբերել հումուսով հարուստ հողը:
Ես կարողանում եմ տարբերել բնական և արհեստական նյութերը:
Ես կարողանում եմ տարբերել գետը լճից:
Ես կարողանում եմ սնման շղթայի օրինակ բերել:
Ես կարողանում եմ տարբերել պինդ, հեղուկ և գազային նյութերը:
Ես կարողանում եմ տարբերել կղզին թերակղզուց:
Ես կարողանում եմ տարբերել հումուսով հարուստ հողը:
Ես կարողանում եմ տարբերել բնական և արհեստական նյութերը:
Ես կարողանում եմ տարբերել գետը լճից:
Ես կարողանում եմ սնման շղթայի օրինակ բերել:
Ես կարողանում եմ տարբերել պինդ, հեղուկ և գազային նյութերը:
Комментариев нет:
Отправить комментарий